ماجرای واریز علی‌الحساب مبلغ ۲۵ میلیون تومان به حساب کارمندان شهرداری چه بود؟ (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) آپارتمان‌های دوخوابه با رهن و اجاره مناسب در کدام مناطق مشهد یافت می‌شوند؟ (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) غلبه عرضه بر تقاضا در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) ریال دیجیتال چیست؟ + جزئیات و نحوه استفاده برداشت بیش‌از ۳ هزار تُن گل‌محمدی در خراسان‌رضوی اطلاعات بازار سهام (میزان سودآوری و وضعیت مالی) را کجا ببینیم؟ نوسان قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در مشهد، امروز چگونه است؟ (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) جدیدترین وضعیت سد‌های کشور | آخرین وضعیت سد دوستی و طرق در مشهد و خراسان رضوی (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) + جدول قیمت امروز دلار، طلا، سکه، ارز و حباب سکه | ریزش سنگین قیمت رمزارز‌ها + نمای بازار ارز دیجیتال زعفران به کام هر کشوری جز ایران قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) | اختلاف قیمت نمایندگی و بازار آزاد خودرو‌های خارجی چقدر است؟ قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) | اختلاف ۳۸۰ میلیونی قیمت کارخانه و بازار آزاد تارا اتوماتیک آغاز ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت برای خودرو‌های نوشماره پژمانفر: میزان خرابی خودرو‌های داخلی تقریبا ۳ برابر سایر کشورهاست هزینه ساخت مسکن متری چند میلیون است؟ سیگنال‌های عجیب سازمان بورس به بازار سرمایه واکنش قیمت دلار به اولین مناظره کاندیدا‌ها چه خواهد بود؟ (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) کدام دسته از کولر‌های آبی کارایی بهتری دارند؟ بازار خودرو در سراشیبی قیمت قرار گرفت (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) کنترل قیمت بلیت هواپیما از وزارت راه سلب شد شیب نزولی قیمت گوشت قرمز در مشهد (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) ۱۰ نوع واریزی به حساب مالیات ندارد + جزئیات قیمت هر کیلو گوشت دام زنده در عید قربان در بازار تهران چقدر شد؟ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرعت مهاجرت نیروی انسانی افزایش یافت | کمبود نیروی کار ساده

  • کد خبر: ۲۳۳۴۶۷
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
سرعت مهاجرت نیروی انسانی افزایش یافت | کمبود نیروی کار ساده
در سال‌های اخیر، روند مهاجرت نیروی انسانی از ایران به‌شدت سرعت گرفته است. بحران نبود نیروی کار متخصص به نیروی کار ساده منتقل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فعالان اقتصادی می‌گویند ما پیش‌تر نگران نیروی کار حرفه‌ای خود بودیم. امروز باید نگران تامین نیروی کار ساده هم باشیم. زیرا ایران تبدیل به تولیدکننده نیروی انسانی برای همسایگان شده است.

نزدیک یک دهه سال است که فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی از نگرانی‌ها خود در مورد کمبود نیروی انسانی صحبت می‌کنند. اما در سال‌های اخیر، آن‌ها از یک بحران جبران‌ناپذیر سخن می‌گویند. نکته قابل‌تامل‌تر اینکه پیش‌تر آن‌ها در مورد مهاجرت نیروی کار متخصص صحبت می‌کردند، اما اکنون از مهاجرت نیروی کار ساده و کمبود آن هم صحبت می‌کنند.

مریم تاج‌آبادی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، معتقد است ایران تبدیل به تولیدکننده نیروی کار حرفه‌ای برای همسایگان شده است. او از نگرانی‌های خود در مورد نبود نیروی کار حرفه‌ای در تمام حوزه‌ها به‌ویژه صنعت دارو می‌گوید.

داوود رنگی، عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نیز از چالش کمبود نیروی کار واحد‌های تولیدی در کشور می‌گوید. به گفته رنگی، در چند سال اخیر، یکی از معضلات جدی واحد‌های تولید در کشور، کمبود نیروی کار بوده‌ است به‌طوری‌که در حال حاضر، کارخانه‌ها حتی برای تامین نیروی کار ساده نیز در تنگنا قرار گرفته‌اند.

او افزود: این موضوع باعث شده که یک کارخانه در حوالی قزوین با زندان این شهر قرارداد ببندد که هر روز تعدادی از زندانیان را تحت‌الحفظ برای کار در کارخانه بیاورند و ببرند. اینکه از زندانیان در کار تولید استفاده می‌شود، قابل‌تحسین است، اما مشکل واحد‌های تولیدی را در تامین نیروی کار پررنگ می‌کند.

رنگی گفت: شرایط و امکانات باید به نوعی باشد که نه نیروی کار فعال بدون کار بماند و نه واحد‌های تولیدی و خدماتی مشکل نیروی کار داشته باشند.

او به مسئله سامان‌دهی نیروی کار مهاجر اشاره کرد و افزود: افغانستانی‌ها، بنگلادشی‌ها و پاکستانی‌ها مجبور هستند به صورت غیررسمی در ایران کار کنند. کشور‌های اروپایی از این نیرو‌ها به‌خوبی استفاده می‌کنند. سوال ما این است که چرا دولت این نیرو‌های کار را سامان‌دهی نمی‌کند که هم آن‌ها به صورت رسمی کار کنند و هم واحد‌های تولیدی و خدماتی آن‌ها را به کار بگیرند. تعلل در سامان‌دهی نیروی کار فاجعه‌ای است که در آینده نزدیک تبعات آن نمایان می‌شود.

منبع: اکوایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->